tisdag 8 februari 2011

Om min lilla dotter...

Min lilla tös föddes 28/7-10 på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Jag var i v 29+4, så hon kom nästan 11 veckor för tidigt. Hon vägde 934 g och var 33 cm lång, men väldigt stark, klarade andningen själv och gav till ett skrik när de plockade ur henne ur min mage.
Sen följde 7 veckor på sjukhus, sju hemska veckor enligt mig men vi var ju såklart glada att allt gått bra och att lillan mådde så bra. Nu är hon sex månader ( 4månader korrigerad tid) och en väldigt pigg och glad liten dam som vet vad hon vill och inte vill. Hon utvecklas som hon ska, men får gå på sk riskbarnskontroller hos sjukgymnast och barnläkare. Vid sex månader väger hon 5040 g och är 59 cm lång, så hon är fortfarande liten i andras ögon men  ganska stor i våra ögon. Nu "ropar" hon på mig så det är bäst att jag slutar här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar