måndag 3 januari 2011

Bcv besök

Fick tid hos bvc för vägning idag, lilltösen väger nu 4550 g och är 56,5 cm lång. Hon hade gått upp 300 g sedan förra gången, och hade nog gått upp mer om det inte hade varit för den där magsjukan. Skulle vilja att hon gjorde ett ryck med vikten nu, känns som att hon varit så liten länge nu. Men om jag ser på olika forum o dylikt så verkar det som att de riktigt prematura barnen tar ganska lång tid på sig att växa. Får försöka ha tålamod, huvudsaken är ju att hon mår bra, och det verkar hon göra, hon är en riktig liten solstråle (oftast men inte alltid).

När vi låg på neo så läste jag en bok " Ska jag våga älska dig nu", jag får tårar i ögonen bara jag tänker på den, den är skriven av en mamma som fått ett prematurt barn. Kan verkligen rekommendera att läsa den men ha inte näsdukarna för långt borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar