lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen 2011

Jaha det snöar igen.. Vaknade kl 6 imorse, tidigare än de flesta en nyårsdagsmorgon kan jag tänka mig. Helt ok för mig, blev ett lugnt firande här igår, vi åt gott, spelade spel med barnen och såg lite på tv samt slumrade till en stund innan tolvslaget. Tolvslaget tillbringade jag inomhus med lillan medans yngste sonen sov gott och den älste och sambon tog ett varsit glas med "barnchampange" och gick ut på gatan för att kolla in fyrverkerierna. Jättebra nyårsafton hade vi. Hoppas att det nya året kommer att bli bra också.

Julen var jättebra dock med lite inslag av magsjuka hos de små, min lilla tös var dålig i två dagar och jag blev så orolig för uttorkning. Vi köpte vätseersättning men det tyckte hon var pest att få i sig, så det fick bli ammning och lite mat varje timme och det klarade hemeslilla mage av. Nu är hon så gott som återställd tack o lov!

och våra kära malmöbor har åkt hem igen, saknar dem så mycket. Önskar att de bodde närmare, det är 90 långa mil mellan oss. Finns ingen i hela världen som känner mig som min syster, och jag skulle önska att vi kunde ha mer tid tillsammans.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar