måndag 3 januari 2011

Tidig morgon...

Idag blev det en riktigt tidig morgon för mig och lillan. Kl 4 var hon hungrig, så det var bara att kliva upp och ge mat. Den lilla blev tydligen ganska pigg så hon var vaken i en timme för att sen somna om. Så nu får mamman dricka kaffe i lugn och ro, vika lite tvätt och fundera på packning.

Vi ska ju åka ner till Malmö om två dagar, ska bli roligt men jag gruvar mig lite för resan, det bli många timmar på tåget.. Hoppas att hon sover mesta delen av vägen. Tror inte att jag åkt med en så liten så långt någon gång, så jag går igenom vad jag måste ha med gång på gång, det får nog bli en lista på det här.

Som nyårslöfte så hade jag tänkt att jag skulle leva lite sundare, jag har några kilon som ska bort, så bättre mat och mer motion. Det har dock inte börjat så bra, bortbjudna på middag så blev det diverse godsaker, och jag har lite svårt att inte ta dom där extra mackorna på kvällen till mitt te. Men idag är det första vardagen så jag börjar om idag. Jag blir ju så frustrerad när jag inte kommer i mina gamla kläder som jag hade innan graviditeten. Japp, idag så blir första dagen av det nyttiga livet! Får se om jag tom skriver ut här vad det blir för motion osv, jag har ju min kära app till telefonen där sträckan jag går syns.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar