onsdag 11 maj 2011

Uppe före tuppen!

Vaknade halv fem imorse, och så gjorde även lillan. Nu sover hon sött i sin säng igen, det tar på krafterna att vara uppe så tidigt. Och jag kan tänka mig att jag somnar ovaggad ikväll.
Pojkarna kom iväg till skolan utan knorr idag, tror inte att de blev osams en enda gång-kors i taket! De vet ju precis vad de ska säga till varandra för att sätta fart på humöret.
Idag blir det en promenad lite senare och lite hemmafix. Ev lite planterande av sockerärtor ska jag försöka mig på och kanske tom hinna gjuta lite betong. Jag gjorde ett "fat" av ett rabarberblad härom dagen men som vanligt så är jag där och pillar innan det brunnit färdigt. Så det gick i tre delar. Den här gången SKA jag låta det torka färdigt. Det stod i en av böckerna som jag köpt att det svåraste med betong gjutning är att vänta på att det ska bli färdigt, och det stämmer verkligen! Ska försöka lägga in en bild på resultatet.(om den förblir hel dvs)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar